حقوق مسافرین قطار در زمینه بلیط
کلیه ی بلیت های استردادی، در ساعت 10 صبح روز قبل
از حرکت، مجددا به سیستم برگشت و در مراکز فروش بلیت شهر مبداء و شهرهای اطراف آن عرضه می شود.(در صورتیکه روز قبل از حرکت ایام تعطیل باشد بلیت آن روز در روز اداری قبل صادر می شود به عنوان مثال بلیت روز شنبه در روز پنجشنبه عرضه می شود)
تاخیر حرکت قطار در مبداء
تاخیر در شروع حرکت قطارهایی که مسافران آن از باجه ی کنترل بلیت عبور و در سکو یا داخل قطار قرار گرفته اند جزو تاخیر نهایی آنها در مقصد محاسبه و مورد ملاک برای پرداخت خسارت قرار می گیرد.
تاخیر بیش از حد مقرر قطار اکسپرس یا سریع
تاخیر، ناشی از حوادث طبیعی نباشد. در صورتی که ورود قطار به ایستگاه مقصد بعد از گذشت وعده ی غذایی روزانه باشد یک وعده ی پذیرایی رایگان بر اساس ساعت ورود قطار انجام می شود. زمان پذیرایی صبحانه بعد از ساعت 8 صبح، ناهار از ساعت 13 و شام بعد از ساعت 20 می باشد. زمان مورد محاسبه برای تاخیر قطار در مسیرهای مختلف متفاوت است.
تاخیر قطار که منجر به ماندن مسافر از قطار بعدی شود
در صورت تاخیر بیش از زمان معین که منجر به جا ماندن مسافر از قطار بعدی شود، چنان چه فاصله ی بین ورود قطار قبلی و حرکت قطار بعدی بیش از سه ساعت باشد و هم چنین هردو بلیت به نام مسافر باشد، وجه کامل بلیت قطار بعدی پرداخت یا مسافر با قطارهای بعدی اعزام می شود. چنان چه این تاخیر منجر به اقامت در شب شود، هزینه اقامت و غذا به عهده رجاء می باشد. در صورت اعزام با قطار درجه ی پایین تر ما به التفاوت از وی دریافت نمی شود.
تاخیر قطار و جا ماندن مسافر از سایر وسائل ( کشتی، هواپیما، اتوبوس)
چنان چه تاخیر بیش از سه ساعت بوده و ناشی از حوادث طبیعی نباشد و طبق برنامه، فاصله ی بین رسیدن قطار و حرکت وسیله ی بعدی، بیش از 4 ساعت بوده و هر دو بلیت به نام مسافر باشد، با ارئه ی مدرک لازم به مدیریت بازرگانی شرکت رجاء، اقدام لازم برای پرداخت خسارت استرداد بلیت وسایر وسائل مسافرتی انجام می شود.
ثبت دیدگاه